خبر خوب اقتصادی: پتروپالایشگاه شهید سلیمانی به زودی عملیاتی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون وزیر نفت در مراسم انعقاد تفاهمنامه واگذاری زمین به پتروپالایشگاه شهید سلیمانی گفت: فازنمایی های این پروژه انجام شده و تا ماه آینده وارد فعالیت‌های اجرایی خواهیم شد.

جلیل سالاری در مراسم انعقاد تفاهمنامه واگذاری ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به پالایشگاه شهید سلیمانی افزود: این طرح از سال ۱۴۰۱ شروع شد چنانچه در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده بود که به سمت پترو پالایشگاه حرکت کنیم و سرمایه گذاری آن هم توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی شرکت ملی پالایش و پخش از این پروژه گفت: مجوز شورای اقتصاد این پروژه را در ماه مهر گرفتیم و عمده سهامداران این پروژه نیز بخش خصوصی است.

سالاری گفت: مطالعات پدافندی و آمایش سرزمینی این پروژه صورت گرفته و همچنین جانمایی و واحدهای فرایندی و همچنین فاز نمایی های این پروژه انجام شده است.

خبر خوب دیگر اینکه: تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر 1402

معاون وزیر گفت: ۴۵۰ هکتار دیگر نیز در جوار این پروژه احصا شده و امیدواریم با تخصیص زمین، کارهای عملیاتی و اجرایی آن تا ماه آینده صورت پذیرد.

وی گفت: ۲۵ درصد محصولات این پالایشگاه مربوط به محصولات پتروشیمی خواهد بود و تمرکز نیز بر تکمیل زنجیره ارزش است.

سالاری گفت: حجم تولید بنزین این پالایشگاه در حدود ۶.۵ میلیون لیتر در روز خواهد بود و خط لوله ای با ظرفیت ۷۴ میلیون لیتر فراورده‌های تولیدی را به مرکز کشور انتقال می‌دهد.

همچنین دو اسکله صادراتی تعبیه شده که فراورده های صادراتی را از مسیر دریا صادر کنیم.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا