خبر خوب اقتصادی: عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار میلیاردی پروژه چابهار شروع شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، وزیر راه با اشاره به بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بندر شهید بهشتی چابهار، گفت: اتصال به ریل چابهار به زاهدان، یونسی و سرخس، ارزش راهبردی این بندر را افزایش خواهد داد.

مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور، قطعه زاهدان به چابهار است. تلاش می کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی بیان‌داشت: این پروژه با کوه های سختی مواجه است، در همین راستا ۳۹ رشته تونل در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

خبر خوب دیگر اینکه: دستیابی به واکسن غیرفعال کننده ۱۳ سویه باکتری

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا است. با اجرای این پروژه‌ها، استان سیستان و بلوچستان به کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: روز گذشته شاهد عملیات اجرایی قرارداد بین بخش خصوصی با بندر شهید رجایی چابهار به ارزش هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودیم. نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

بذرپاش گفت: دیروز همچنین تصمیم گرفته شد تا فاز دوم توسعه این بندر به کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با محوریت شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا کشتیرانی واگذار شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا