خبر خوب اقتصادی: راه‌اندازی سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب تهران

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، اعلام کرد که سومین نیروگاه تولید انرژی حاصل از تصفیه فاضلاب شهری با ظرفیت اسمی 7.2 مگاوات در تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران راه‌اندازی شده است.

این اقدام جدید به بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر و بیوگاز در طرح فاضلاب شهر تهران منجر شده و ظرفیت تولید انرژی از این نیروگاه به 14 مگاوات افزایش یافته است.


وی اظهار کرد: نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزبهرام، با شش دستگاه CHP (تولید همزمان برق و حرارت)، قادر به تولید برق به میزان 60 هزار مگاوات در سال است که معادل تأمین برق برای یک شهرک مسکونی با جمعیت 80 هزار نفر و گرمای لازم برای 8000 نفر می‌باشد.

عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری 7000 میلیارد ریال اجرا شده و به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

فعالیت این نیروگاه باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی فسیلی حدود 75 هزار بشکه نفت خام یا 24 میلیون مترمکعب گاز در سال می‌شود و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در حدود 225 هزار تن دی‌اکسیدکربن کاهش می‌دهد، که معادل جذب 3 هزار هکتار فضای سبز برای جذب دی‌اکسیدکربن می‌شود.

این پروژه، سومین نیروگاه تجدیدپذیر در بخش تصفیه فاضلاب شهری است، و با راه‌اندازی نیروگاه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران، مجموع برق تولیدی نیروگاه‌های فاضلاب شهر تهران به 14.6 مگاوات در ساعت و یا 130 هزار مگاوات در سال می‌رسد.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا