خبر خوب: افتتاح مدرن‌ ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال در کیش

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا بار دیگر نشان دهد این دولت به دور از شوآف بازی عزم جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه دارد.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

خبر خوب دیگر اینکه: در کانوپولوی قهرمانی آسیا؛ مردان قهرمان و زنان سوم شدند

پایانه فرودگاه بین المللی کیش با قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر و با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع به عنوان مدرن‌ترین فرودگاه کشور محسوب می‌شود؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در رابطه با افتتاح این فرودگاه گفت: جهانی سازی راهبرد اصلی ما در توسعه است و ایجاد زیرساخت‌های لجستیک برای تحقق این راهبرد در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت‌های سخت افزاری اقتصاد بین الملل مورد توجه ویژه دولت قرار دارد، افزود: طرح‌های بزرگ لجستیکی در حوزه فرودگاه، بنادر و خط آهن در مناطق آزاد اجرا می‌شود که ترمینال مدرن فرودگاه کیش یکی از آنان است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا