خبر خوب از کاشان؛ ۲۸۵ مددجوی بهزیستی صاحب شغل شدند

مدیر بهزیستی کاشان گفت: ۲۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون با کمک تسهیلات بانکی، مشوق‌های بیمه‌ای و تسهیلات کارفرمایی صاحب شغل شدند.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، ام‌البنین متقی افزود: این تسهیلات از محل بند ب جزء چهار تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در راستای تسهیلگری اشتغال مددجویی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲۱۵ مددجو نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که رقم تسهیلات آنها بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است.

متقی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات ابلاغی امسال بصورت شناور استانی است محدودیتی در زمینه جذب اعتبارات در شهرستان وجود ندارد.

مدیر بهزیستی کاشان بیان کرد: به‌منظور تثبیت اشتغال‌ ایجاد شده به ۳۱۰ نفر از افراد زیر پوشش مبلغ ۲۳ میلیارد ریال حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی در ۶ ماه نخست امسال پرداخت شد.

متقی گفت: این نهاد به‌منظور حمایت از اشتغال معلولان به کارفرمایانی که جامعه هدف سازمان بهزیستی را بکار گیرند و بر اساس قانون کار، حقوق و مزایا پرداخت کنند، ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت پنج سال پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین به کارفرمایان در ازای بکارگیری هر یک از مددجویان زیر پوشش بهزیستی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی اعطا می‌شود.

متقی، حمایت از اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف تا مرحله تثبیت، تشویق مددجویان برای استفاده از سهم بیمه خویش فرمایی، برخورداری مشمولان از حقوق بازنشستگی، استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی و تغییر روش‌های حمایتی مستقیم به رویکردهای بیمه‌ای را از ماموریت‌های حوزه اشتغال بهزیستی دانست.

شهرستان کاشان با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا