خبر خوب از دست‌یابی ایران به تکنولوژی باروری ابرها/ حالا نگاهمان به آسمان است نه به دست دیگران/ قیمت:یک چهارم دنیا

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر گریبان خیلی از کشورهای دنیا از جمله کشور ما را گرفته است بحران خشک سالی و کم آبی است. بحرانی که اگر برای آن راه چاره ای پیدا نشود نسل های بعدی با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد.

اگرچه راهکار اصلی این بحران ها بارش باران و نزول رحمت الهی است اما اینک دنیا به سمتی رفته است که می توان باران را به صورت تصنعی ایجاد کرده و ابرها را با با موادی خاص بارور کرده و امید به بارش باران داشت.

این تکنولوژی در برخی کشورها عملیاتی شده و البته که مواد اولیه و تکنولوژی برای این کار در انحصار چند کشور خاص است که قیمت های مواد آنها هم بسیار بالا است.

اما خبر خوب و امید بخش امروز این است که تکنولوژی منحصر به فردی که اخیرا خبر رسیده محققان بیرجندی ما هم به آن دست یافته و حالا دیگر دانش تولید مواد اولیه بارورسازی ابرها را در اختیار دارند. جالب است بدانید که آن ها حتی توانسته اند این مواداولیه با کیفیت، مشابه‌ نمونه‌های خارجی و تنها با یک‌چهارم قیمت خارجی ها را به تایید رصدخانه مرکزی آب‌وهوای روسیه برسانند و قدم های بزرگی در این زمینه بردارند.

در تکمیل این خبر خوب باید این را هم اضافه کرد گروه محققان نخبه ما موفق شده اند ۲ ژنراتور با سوخت جامد و مایع برای ایستگاه‌های زمینی بسازند و همچنین اولین ایستگاه هوشمند زمینی بارورسازی ابرها با دانش ۱۰۰ درصد بومی را در بیرجند راه‌اندازی کنند و اینجاست که باید به نخبگان مان دست مریزاد بگوییم و شاکر خداوند باشیم که رحمتش را پیشاپیش در قالب دانش محققان، برایمان روانه کرده است.

با امیدرسان در جریان خبرهای خوب و امیدبخش باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا