خبر خوب از بیمه سلامت رایگان برای ۱۰ میلیون ایرانی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمدمهدی ناصحی در نشست خبری گفت: حق بیمه سلامت برای هر فرد یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است.

برای سه دهک اول جامعه حق بیمه رایگان است و برای دهک های چهار تا ۱۰ نیز به ترتیب از ۱۰ تا ۸۰ درصد پرداختی از سوی آنها انجام می شود. مابقی هزینه های بیمه سلامت بر عهده سازمان بیمه سلامت قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: خبر خوب برای خانواده‌های پر جمعیت: آغاز واگذاری زمین به خانواده های دارای ۴ قلو

با توجه به گفته محمدمهدی ناصحی، سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه خدمات برای درمان ناباروری. در بخش بستری و ۸۰ درصد تعرفه در بخش سرپایی را در مراکز درمانی دولتی پرداخت می کند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط وی، حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور وجود دارند. برای پشتیبانی از درمان آنها، وی لازم دانست که بودجه درمان ناباروری به ۲۰ همت افزایش یابد.

ناصحی در ادامه این خبر خوب و امیدبخش تصریح کرد: هزینه درمان زوجهای ناباروری ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که با توجه به این مساله ضرورت افزایش بودجه را می طلبد.

با توجه به گفته محمد مهدی ناصحی، ۹۰۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای درمان آنها هزینه شده است. همچنین، وی افزود که بودجه این صندوق در سال جاری از پنج هزار به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: رتینول چیست؟ مزایا و معایب قرص و کپسول رتینول

این صندوق برای پشتیبانی از بیمارانی که به دلایل مختلفی از جمله بیماری‌های خاص و صعب العلاج رنج می‌برند، تاسیس شده است و هزینه های مربوط به درمان آنها از این صندوق تامین می شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا