خبر خوب از افزایش اهدای خون توسط مردم/ فداکاری در خون مردم ایران است

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان یکی از دلایل و مولفه های مهربانی و هم دلی درهر کشوری را می توان اهدای خون توسط مردم برای نجات جان بیماران دانست.

البته این مولفه به شرطی از اهمیت برخوردار است که این اهدای خون به عنوان یک فرهنگ و به صورت یک امر. رایگان در جامعه ریشه دوانیده باشد. چرا که این امر در بسیاری از کشورها به عنوان یک منبع درآمد دیده میشود.

خبر خوب وامیدبخش امروز ما در خصوص میزان اهدای خون در ایران است.

به اذعان سازمان انتقال خون ایران، بررسی‌های آماری مربوط به سال گذشته نشان می دهد مردم فداکار و ایثارگر کشورمان. با همتی بالاتر و مشارکت بیشتر سبب افزایش ۹.۳ درصدی آمار اهدای خون در سال ۱۴۰۱ نسبت. به سال ۱۴۰۰ شدند.

ایلام و لرستان در صدر جدول فداکاری

در ادامه این خبر خوب اینگونه آمده است که در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۲۳ هزارو ۴۹۲  واحد خون اهدا شد. که طی این مدت خراسان شمالی با افزایش ۳۴ درصدی، رتبه نخست رشد اهدای خون در کشور را. به خود اختصاص داد. همچنین استان ایلام با رشد بیش از ۲۵ درصد و لرستان با رشد. بیش از ۲۳ درصد، رتبه های دوم و سوم رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: ساخت انسولین با کمک زهر حلزون/ دیابتی‌ها امیدوار باشند

حاجی بیگی افزود: تعداد اهدای مستمر در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل در کل کشور بیش از ۷ درصد رشد نشان می دهد. در این زمینه بیشترین رشد اهدای مستمر در استانهای خراسان شمالی با نزدیک به ۳۴ درصد، استان کهگیلویه و بویراحمد. با بیش از ۲۳ درصد و استان کردستان با نزدیک به ۲۰ درصد ثبت شده است.

شاخص اهدای خون مستمر در سال ۱۴۰۱بیش از ۵۴درصد اهداکنندگان در کشور می‌باشد که نشان دهنده افرادی است که با خود مراقبتی، اهدای خون را در برنامه زندگی شان قرار داده اند و بیش از یکبار در سال گذشته خون اهدا کرده اند.

بنابراین گزارش استانهای سمنان با شاخص مستمر نزدیک به ۶۸ درصد، استان قم با بیش از ۶۳ درصد، و استان یزد با بیش از ۶۲ درصد بالاترین شاخص اهدای مستمر را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا