خبر خوب از افزایش صادرات کشور: ۲۲۴ میلیون دلار به عراق تنها در ۲ ماه صادر کرده ایم

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در گزارش‌های خبری اخیر، اعلام شده که در دو ماه ابتدایی سال جاری (۱۴۰۰)، صادرات از مرز مهران به عراق به میزان ۲۲۴ میلیون دلار انجام شده است. این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

صادرات انجام شده شامل کالاهای مختلفی از جمله محصولات کشاورزی، صنایع دستی و لوازم خانگی بوده است. این صادرات در چارچوب تلاش‌های دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش درآمد ارزی کشور انجام شده است.

طبق گزارشات خبری، مدیرکل گمرک استان ایلام اعلام کرده است که مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام در سال گذشته (سال ۱۴۰۱) بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل، از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: صادرات صنایع کوچک ۴۰ درصد افزایش یافت

عمده کالاهای صادراتی شامل تره بار، کاشی و سرامیک، کلینکر سیمان، محصولات فلزی، محصولات پلاستیکی و محصولات پتروشیمی بوده‌اند.

وی همچنین افزوده است که گمرک مهران همچنان با اختلاف درصدی در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد و تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در حال انجام و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی صورت می‌گیرد.

همچنین، این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ ارزشی هشت درصد رشد داشته است که نشان دهنده افزایش قابل توجه در صادرات از این مرز می‌باشد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا