خبر خوب اجتماعی: جذب ۱۹ معلول در دستگاه‌های خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۹ نفر دارای معلولیت از محل سهمیه سه درصدی جذب دستگاه های اجرایی استان شده‌اند.

حسن شرفی: سهمیه استان در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ جذب ۲۰ معلول بوده که از این تعداد ۱۱ نفر وارد دستگاه‌های اجرایی و مشغول به کار شدند.

مراجعه نکردن و فقدان حضور توانخواه واجد شرایط، کسب نکردن حد نصاب نمره لازم و نداشتن شرایط انجام وظایف شغلی مورد انتظار، از دلایل تحقق نشدن کامل سهمیه اختصاص یافته به این افراد بوده است.

خبر خوب دیگر اینکه: نایب قهرمانی پاورلیفتینگ ایران در آسیا با 36 مدال رنگارنگ

در آزمون استخدامی سالانه دستگاههای اجرایی، سال گذشته و ۹ ماهه امسال نیز سهمیه سه درصدی که برای معلولان در نظر گرفته شده بیش از ۱۳ نفر بوده که تاکنون استخدام نهایی هشت نفر مشخص شده است.

همچنین آزمون دستگاه‌های اجرایی هشتم دی‌ماه امسال در کشور برگزار می‌شود و از محل سهمیه ۵۰ نفری اداره کل بهزیستی ۲ نفر دارای معلولیت در صورت احراز شرایط جذب بهزیستی خواهند شد.

شرفی یکی از اقدامات دولت سیزدهم را افزایش حق پرستاری برای معلولان عنوان کرد و گفت: هزار و ۱۸۴ معلولان ضایعه نخاعی، شدید، خیلی شدید بسترگرا و چند معلولیتی با اولویت دهک یک درآمد علاوه بر مستمری، حق پرستاری هم دریافت می‌کنند.

۳۱ هزار و ۷۲ خانوار در بخش‌های توانبخشی و اجتماعی تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند که همه این افراد از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا