خبر خوب؛ 73 نفر از محکومان در آذربایجان غربی حائز شرایط عفو مقام معظم رهبری شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: عفو مقام معظم رهبری شامل ۷۳ نفر از محکومان واجد شرایط دادگستری استان شده و مقدمات این امر در حال فراهم شدن است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: با پیشنهاد کمیسیون عفو استان و عنایات ویژه مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه این ۷۳ نفر به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام تشمول عفو شدند.

وی اضافه کرد: از نکات ارزشمند این عفو در هفته وحدت این است که در بین مشمولان عفو ،یک نفر از اقلیتهای دینی ( ارمنی) و بقیه هم اهل تسنن و اهل تشییع و هستند یک نفر محکوم به اعدام هم در میان مشمولان است که به لحاظ نبود سابقه کیفری موثر، احراز اصلاح، توبه و تاهل مشمول عفو شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این رافت و رحمت دین مبین اسلام است که همه ادیان و مذاهب را مورد عنایت قرار می دهد و در سالروز میلاد پیامبر نور و رحمت و مهربانی و یگانه الگوی وحدت موجب ،رهایی محکومان می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع)، با درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و ۸۸۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا