خبر خوب؛ ۸۸ کیلومتر راه روستایی در خراسان‌رضوی آسفالت شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۸ کیلومتر از راه‌های روستایی دارای اولویت استان از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جعفر شهامت فزود: با توجه به اولویت بندی راه‌های روستایی، پیگیری تأمین اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ها برای تکمیل احداث راه های روستایی استان خراسان رضوی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه طول کل راه های روستایی زیرسازی شده در نیمه اول امسال به ۱۲۴ کیلومتر رسیده است، بیان کرد: با وجود احداث و اجرای آسفالت در بیش از هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی، همچنان احداث هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی به عنوان یکی از اهداف مهم در زمینه محرومیت زدایی روستاها در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و نهادهای متولی قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: در نیمه اول امسال ۶۲ دستگاه پل با دهانه زیر هشت متر و یک دستگاه پل با دهانه بالای هشت متر احداث شده است.

وی تعداد روستاهای بهره مند از راه آسفالته در خراسان رضوی با اجرای ۸۸ کیلومتر آسفالت جدید را ۳۳ روستا عنوان کرد و گفت: با بهسازی، آسفالت و احداث این راه های روستایی، سه هزار و ۲۱ خانوار از جاده مناسب بهره مند شدند.

شهامت اظهار کرد: برای احداث، بهسازی، تعریض و یا آسفالت راه‌های روستایی در ۶ ماه ابتدایی امسال سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا