خبر خوب؛ کام تشنه روستاهای فامنین با جهاد آبرسانی سیراب می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آغاز آبرسانی به دو روستا در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: با اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی؛ روستاهای سناج و قمشانه از نعمت آب شرب پایدار و سالم، بهرمند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه سه کیلومتر لوله پلی‌اتیلن با قطر ۱۶۰ میلی‌متر توسط شرکت آبفای استان برای آبرسانی به روستای سناج، اهدا شده است، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری در روستای سناج بر عهده‌ی قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: ساکنین روستای سناج  نیز برای تأمین آب شرب پایدار، یک حلقه چاه عمیق (۹۰ متر) حفر کردند تا مشکل تنش آبی در این روستا برطرف شود.

وی ادامه داد: پس از اجرای این پروژه ۱۰۲۴ نفر در قالب ۳۳۱ خانوار در روستای سناج دارای آب شرب سالم و بهداشتی شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان پیرامون آبرسانی به روستای قمشانه، گفت: حفر یک حلقه چاه دهانه گشاد و اجرای یک و نیم کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به این روستا توسط شرکت آبفای استان همدان انجام شده و اجرای خط برق و تجهیز چاه روستا نیز در دست پیگیری است.

بختیاری‌فر با اشاره به آغاز اصلاح یک و نیم کیلومتر از شبکه آبرسانی این روستا، گفت: این پروژه با کمک اهالی روستا و مشارکت بسیج سازندگی آغاز شده و از لوله پلی‌اتیلن با قطر ۶۳ میلی‌متر در اصلاح شبکه آبرسانی روستای قمشانه استفاده می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری فر خاطرنشان کرد: ۳۶۰ نفر در قالب ۹۹ خانوار از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی در روستای قمشانه، برخوردار می‌شوند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا