خبر خوب؛ هشتمین فرزند مادر کهگیلویه و بویراحمدی در آمبولانس به دنیا آمد

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور به موقع و توان علمی و عملیاتی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ هشتمین فرزند مادر ۳۸ ساله اهل منطقه دور دست زیلایی در آمبولانس فوریت های پزشکی استان به دنیا آمد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمد امین نیکویی نژاد افزود:در آخرین روز تابستان بدنبال تماس همراهان‌ مادرباردار با مرکز ارتباطات اورژانس کهگیلویه و بویراحمد از منطقه پوله زیلایی با شکایت دردهای شکمی این مادر باردار، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز ارتباطات، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، در کمترین زمان ممکن نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان را به محل اعزام کرد.

وی بیان کرد: کارشناسان اورژانس پس از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی او، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار می‌شوند.

نیکویی نژاد تصریح کرد: در مسیر انتقال به مرکز درمانی با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر وضعیت نوزاد با وضعیت پا(زایمان بریچ)، مدیریت مادر باردار انجام شد و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد را در آمبولانس اورژانس۱۱۵ بدنیا آورده و جان مادر و نوزاد را نجات می‌دهند.

وی تصریح کرد: مادر و نوزاد دختر بعد از خدمات بدو زایمان و تولد، با مراقبت های پیش بیمارستانی و وضعیت پایدار به بیمارستان شهدای لردگان انتقال یافتند و تحت نظر هستند.

هشتمین فرزند مادر کهگیلویه و بویراحمدی در آمبولانس به دنیا آمد

به‌طور معمول جنین‌ها به صورت سر به پایین در رحم مادر قرار دارند و هنگام زایمان ابتدا سرشان خارج می‌شود هنگامی که جنین در وضعیتی برعکس حالت فوق قرار می‌گیرد و در هنگام زایمان ابتدا با باسن یا پا خارج می‌شود، این وضعیت قرارگیری در رحم را نمایش بریچ و زایمان را زایمان بریچ نامیده می شود که شرایط را برای زایمان طبیعی بسیار سخت می کند.

رئیس مرکز حوادث وفوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بامداد روز ۳۰ شهریور ماه امسال هم در منطقه بردپهن زیلایی یک زایمان موفق در آمبولانس اورژانس این منطقه انجام گرفت.

وی تاکید کرد: در این ماموریت با کمک کارشناسان فوریت های پزشکی استان نوزاد دختر از مادر ۳۵ ساله به دنیا آمد.

نیکویی نژاد بیان کرد: همه کارشناسان فوریت های پزشکی آموزش های لازم برای انجام فرآیند تسهیل زایمان اورژانسی در شرایط پیش بیمارستانی( منزل و یا داخل آمبولانس ) را فرا گرفته اند.

وی ابراز کرد: چنانچه مادران باردار مراقب های بهداشتی لازم به ویژه در هفته های پایان بارداری و مراجعه زودهنگام به مراکز بهداشتی را رعایت کنند، درصد زایمان داخل آمبولانس تا حد زیادی کاهش می یابد.

نیکویی نژاد تاکید کرد: نیاز است مادران باردار نسبت به مراجعه به هنگام به مراکز بهداشتی و انجام مراقبت های بارداری اهتمام داشته باشند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا