خبر خوب؛ از صادرات ۱۲۵۵ تن مرکبات و کیوی تا جوجه‌ریزی ۸ میلیون قطعه‌ای در مازندران

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از صادرات یک هزار و ۲۵۵ تن مرکبات شامل نارنگی پیش‌رس و کیوی از استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سید محمد جعفری با اشاره به آغاز صادرات مرکبات در مازندران اظهار کرد: با توجه به شرایط خوب تولید و اقدامات مدیریتی که در تولید محصولات باغی در استان انجام شده ما ظرفیت این را داریم که برای صادرات ۵۰۰ هزار تن مرکبات برنامه‌ریزی کنیم.

وی با به اشاره به اینکه در ابتدای فصل صادرات مرکبات هستیم افزود: تا امروز صادرات ۴۸ محموله نارنگی پیش رس انجام شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: همچنین از اول مهر، صادرات محصول کیوی نیز آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم بیش از میزانی که در سال گذشته وضعیت صادرات در کشور آغاز شده بتوانیم مباحث صادراتی را در استان انجام دهیم.

جعفری افزود: صادرات محصولات کشاورزی استان با صدور برگه سلامت از اول مهر انجام شده، و به این ترتیب، محصول نارنگی ۴۸ محموله و ۹۸۰ تن بوده و محصول کیوی نیز ۱۳ محموله، ۲۷۵ تنی بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، وی با اشاره به سایر اقدامات حوزه مرکبات گفت: پیگیری مباحث غرفه در میادین میوه و تره بار و همکاری با واحدهای تامین و توزیع کننده مرکبات در کشور انجام شده تا بازار مرکبات در کشور را به ثبات برسانیم.

۱۰۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر شناسایی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از شناسایی ۱۰۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

غلامرضا قنبری از شناسایی ۱۰۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان بهشهر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

وی با اشاره به حفظ بستر تولید جز خط قرمزهای این مدیریت است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان شناسایی و اقدامات قانونی در قبال آن انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر اضافه کرد: ساخت و ساز غیرمجاز، عدم رعایت قوانین و مقررات در ساخت و ساز و فقدان مجوزهای لازم به معنی تخطی از مقررات قوانین حفظ کاربری محسوب شده و خطرات جبران ناپذیری در تامین امنیت غذایی به دنبال خواهد داشت.

قنبری تصریح کرد: به منظور حفظ اراضی کشاورزی، گشت‌های ویژه و مستمر در صیانت از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام می شود.

جوجه ریزی ۸ میلیون قطعه ای در بابل/افزایش ۳۰ درصدی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از افزایش ۳۰ درصدی پرورش جوجه یک روزه در این شهرستان در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

محسن آهنگری اظهار کرد: برای تامین امنیت غذایی جامعه ۶ ماه اول سالجاری ۸ میلیون و پنج هزار و ۲۳۳ قطعه جوجه یک روزه در واحدهای مرغداری گوشتی شهرستان بابل پرورش داده شد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: از پرورش این تعداد جوجه یک روزه، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت سفید حاصل شد که تأمین کننده نیاز پروتئینی این شهرستان و بخشی از نیاز استان و تهران است.

وی در پایان یادآور شد: شهرستان بابل با ۱۵۲ واحد مرغ گوشتی فعال به ظرفیت ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۳۰ قطعه، سهم بسزایی در تأمین مرغ مورد نیاز داخل و خارج استان بویژه استان تهران دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا