خبر خب برای اهالی مازندران؛ گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی جویبار با دستور استاندار

استاندار مازندران در بازدید از ۲ واحد تولیدی بازیافت ضایعات و تولید روغن خوراکی جویبار دستور لازم برای رفع مشکلات آن را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یوسف نوری در بازدید از ۲ واحد تولیدی بازیافت ضایعات و تولید روغن خوراکی جویبار، اظهار کرد: این ۲ واحد مشکلاتی در بحث برق، آب و تسهیلات برای گسترش واحد داشتند که با حضور مدیران کل مرتبط بررسی و دستور لازم برای رفع موانع صادر شد.

وی در ادامه با حضور در جشنواره بومی، محلی روستایی و نمایشگاه صنایع دستی روستائیان، افزود: روستاها مولد انواع محصولات و کالا هستند و در تولید محصولات راهبردی نقش بی‌بدیل دارند.

نوری گفت: روستائیان، یک جمعیت مهم تاثیرگذار در خود اتکایی و امنیت غذایی کشور هستند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در تحقق توسعه متوازن روستاها باید به ظرفیت‌ها توجه کرد، افزود: با بازدیدی که از این توانمندی روستائیان جویبار مشاهده کردیم و درخواست بسیاری از افراد شرکت کننده در این نمایشگاه راه‌اندازی بازارچه دائمی یک مکان مناسب برای شاغلان دستاوردهای دستی و کالا روستائیان این شهرستان است.

نوری با بیان اینکه روستا پر از نشاط اجتماعی و اقتصادی است، گفت: روستاها بخش مهم اقتصاد تولید محور در مازندران و مملو از فرصت‌های جدید و ناشناخته هستند.

او افزود: فرصت‌های جدید و نو برای کسب و کار، توسعه، تعاون، کارآفرینی، ایجاد شرکت‌های کوچک تولیدی، مزایای اقتصادی چشمگیری در روستاها به همراه خواهد داشت.

استاندار مازندران در پایان گفت: برای تحقق توسعه اقتصاد روستایی در ارائه تسهیلات مختلف، از تبصره ۲ برای حمایت و گسترش فرصت‌های اقتصادی در روستا بهره گیری می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ‌صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا