خبر خوب از افزایش توان صادراتی کشور/ صادرات نفت ایران نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۲ برابر شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، با توجه به اینکه ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع هیدروکربوری دنیا، وابستگی زیادی به درآمدهای حاصل از فروش. این محصولات دارد، تحریم‌های نفتی آمریکا از سال ۱۳۹۰ جریان صادرات نفت و میعانات گازی ایران را محدود کرده و به اقتصاد کشور آسیب زده است.

با این حال، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ایران با رویکرد فعالانه ذیل بازارسازی نفت، با. استفاده از ابزار دیپلماسی انرژی و تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین، آسیایی و آفریقایی، بازارهای. جدیدی را برای فروش نفت خود شناسایی کرده و ساخته است.

به عنوان یک نمونه موفق از بازارسازی نفت، سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مطرح شده است. ایران با تعمیرات و نوسازی پالایشگاه‌های ونزوئلا، اکنون در حال صادرات روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار بشکه نفت به این کشور است.

بیشتر بخوانید: افزایش تولید روزانه نفت ایران در ماه دوم ۲۰۲۳

همچنین، طبق آمار موسسات و نهادهای داخلی و خارجی، صادرات نفت ایران نسبت به ابتدای دولت سیزدهم دو برابر شده است.

صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

به همین دلیل، سیاست‌های بازارسازی نفت دولت سیزدهم، نشان از تغییر رویکرد از منفعلانه به فعالانه در مواجهه با تحریم‌های نفتی آمریکا دارد.

با توجه به گفته‌های وزیر نفت ایران، جواد اوجی، در اسفند سال ۱۴۰۱، در دولت قبل آمار فروش. نفت بسیار پایین آمده بود و از سال ۹۷ به بعد روزها و ماه‌هایی بود که وصول درآمد نفتی به صفر رسیده. بود و در باقی ماه‌ها هم بسیار پایین بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، صادرات نفت ایران نسبت به سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۹۰ و ۸۳ میلیون. بشکه افزایش داشته است و درآمدهای حاصل از آن به کل وصول شده است.

همچنین، در افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت. در اردیبهشت سال جاری، وزیر نفت ایران اعلام کرده است که تولید نفت ایران به بیش از ۳ میلیون بشکه. افزایش یافته است و صادرات نفت ایران نسبت به ابتدای دولت ۲ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار پروژه تکمیل شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت، در نمایشگاه بین‌المللی نفت، اعلام کرده که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.

به همین دلیل، می‌توان گفت که این روند نشان دهنده افزایش قابل توجه تولید و صادرات نفت در دولت سیزدهم است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا