به همت بنیاد کرامت رضوی زنگ مهر رضوی به صدا درآمد

دقایق کم‌کم به ساعت 8 عاشقی نزدیک می‌شود، خادمان حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام مقابل ورودی مدرسه از مهمانان مراسم چهارشنبه‌های امام رضایی استقبال می‌کنند؛ قرار است، در نخستین برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس، زنگ مهر رضوی هم به صدا درآید.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، روز زیارتی امام رضا علیه السلام قرار است، اولین مراسم زنگ معنوی «مهر رضوی» در قالب برنامه چهارشنبه های امام رضایی در سال تحصیلی جدید در دبستان شهید ذوالفقاری در بلوار توس مشهد به صدا درآید.
دکتر رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش و مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از جمله مهمانان بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در این مراسم هستند.

دوست دارم صدات کنم بابا رضا
با آغاز ساعت 8، دختران دست هایشان را بالا می‌آورند و شبیه پرچم تکان می‌دهند و این شعر را زمزمه می‌کنند:
من چشم گذاشتم که پیدات کنم
پیدات کنم سیر تماشات کنم
محکم می‌گیرم ضریح و یعنی می‌خواهم
دستام و گره میون دستات کنم…
مولا رضا
دوست دارم صدات کنم بابارضا…

با همخوانی دانش‌آموزان، طنین «مولا رضا» در مدرسه طنین‌انداز می‌شود… در میان جمعیت، برخی چشم‌ها که پر از معصومیت کودکانه است، از حال و هوای معنوی مراسم، توسل و قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام خیس شده است، انگار این مدرسه، امروز قطعه‌ای از حرم شده است. مجری مراسم همراه دانش‌آموزان، سرود را همخوانی می‌کند:
مولا رضا… منو تنها نذاری
از تو میخواهم که همیشه منو حرم بیاری
چه حرم نازی داری
چه حیاط خوشگلی آقا واسه بازی داری
از تو خاطره دارم یادگاری…
یک تجربه ناب معنوی
با پایان همخوانی دانش‌آموزان با دعوت مجری، دکتر رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش که مهمان مراسم است به جایگاه می‌آید. او به حس و حال و فضای معنوی مراسم اشاره و تصریح می‌کند: تاکنون کمتر تجربه حضور در چنین مراسم معنوی را داشته‌ام.
حکیم‌زاده ادامه می‌دهد: حضور در این مراسم توفیق ارزشمندی برایم بود و از این که در جمع شما دانش‌آموزان عزیز توانستم احساس اُنس با حضرت رضا علیه‌السلام را تجربه کنم خداوند را شاکرم.
قدردانی از بنیاد کرامت
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: این فضای معنوی میسر نمی‌شود مگر با نیت خیر عزیزانی که در آستان قدس رضوی به برپایی چنین فضایی اقدام کرده‌اند.
من به عزیزانی که امروز با لباس مقدس خادمی حضرت رضا علیه‌السلام این جاذبه و پیوند عاطفی با امام رضا علیه اسلام را فراهم کردند، غبطه می‌خورم. برگزاری برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس جای قدرشناسی و سپاسگزاری ویژه دارد؛ چراکه مطمئن هستیم این پیوند عاطفی و احساس پاک برای دانش‌آموزان ماندگار و اثرگذار است.
دکتر حکیم‌زاده در بخش دیگری از سخنانش ضمن آرزوی طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری، به فرارسیدن هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و دلاورمردان عرصه جهاد را گرامی داشت.
چهارشنبه‌های امام رضایی در سراسر کشور برگزار می‌شود
احمد میرزاده؛ مدیر مرکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به ابعاد طرح معنوی «چهارشنبه‌های امام رضایی» یادآور شد: ما در بنیاد کرامت رضوی اجرای این برنامه را به مجموعه‌های خودمان در استان‌ها ابلاغ کردیم که طی این طرح خادم‌یاران رضوی روزهای چهارشنبه در مدارس منتخب حاضر می‌شوند و با برگزاری مراسم معنوی زیارت از بعید، حال و هوای امام رضایی در جمع دانش‌آموزان و معلمان مدارس فراهم می‌آورند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا