بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱/ کارگردان فیلم متروپل کیست؟

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، آیین اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه شنبه ۲۲ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف در برج میلاد تهران به کار خود پایان داد و جایزه بهترین فیلم به فیلم متروپل اختصاص یافت.

درباره این فیلم و کارگردان آن باید بدانید که سینما متروپل جدیدترین ساخته سینمایی محمدعلی باشه‌آهنگر است. فیلمساز مطرح سینمای دفاع مقدس که آثار درخور توجهی را در سال‌های گذشته به ویژه در دهه ۸۰ و ۹۰ ساخته است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به آخرین ساخته او یعنی فیلم سینمایی سینما متروپل:

محمدعلی باشه‌آهنگر که اصالت آبادانی دارد و در دوران جنگ تحمیلی در شهر آبادان حضور داشته است تا امروز روایت‌های متفاوتی از ۸ سال دفاع مقدس به تصویر کشیده است و فیلم سینما متروپل جدیدترین آن است که برای جشنواره چهل و یکم فیلم فجر آماده شده است.

نکاتی جالب درباره فیلم سینما متروپل ساخته باشه‌آهنگر

  • نام متروپل در سال‌های اخیر به واسطه سقوط ساختمان نوسازی که در محل قدیمی سینما متروپل ساخته شده بود بار دیگر بر سر زبان‌ها و رسانه‌ها افتاد. توجه باشه آهنگر به یک سوژه قدیمی باعث شده است که کنجکاوی‌ها برای تماشای این فیلم بیش از گذشته باشد.
  • ترکیب بازیگران فیلم نیز جزو ویژگی‌های فیلم است. از حضور مجتبی پیرزاده که در جشنواره سی‌وهشتم با فیلم تومان توجه منتقدان را به خود جلب کرد تا رضا کیانیان و پریوش نظریه که سابقه بازی در آثار دفاع مقدسی را دارد.
  • شباهت نام این فیلم با فیلمی که مسعود کیمیایی که در سال ۱۳۹۲ ساخت، باعث ایجاد سوالاتی شد. فیلم مسعود کیمیایی متروپل نام داشت که اتفاقاتش در سینمایی به همین نام در تهران رخ می‌داد و این فیلم با نام سینمامتروپل روانه اکران شده است.

بازیگران فیلم سینمایی متروپل چه کسانی هستند؟

مجتبی پیرزاده، نوشین مسعودیان، هومن برق‌نورد، پریوش نظریه، حسین باشه آهنگر، شهاب عسگری و فرید قبادی با هنرمندی رضا کیانیان و حضور افتخاری مهتاب نصیرپور تیم بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم سینما متروپل درباره چیست؟

برای تمامی اهالی خوزستان و شهرهای آبادان و اهواز و خرمشهر هیچ نشانه‌ای مهم‌تر از سینما متروپل نیست. سینمایی که در طول دوران جنگ تبدیل به ویرانه‌ای شد و بعد از جنگ نیز هیچ‌گاه بازسازی نشد تا مردم شهر آبادان که علاقه زیادی به سینما دارند دچار کمبود سالن سینما شوند.

درباره خلاصه داستان این فیلم گفته‌اند به ماجرای راه اندازی سینمای متروکه متروپل آبادان در دل جنگ و محاصره شهر می‌پردازد و به‌طور رسمی اینطور نوشته‌اند: «قصه سینما در حصر…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا