خبر خوب قضایی: از بیکاری ۲ هزار کارگر سمنانی جلوگیری شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، رئیس دادگستری استان سمنان با اشاره به بازدید از ۵۲ واحد تولیدی و کارآفرینی، اعلام کرد که حمایت‌های قضایی دادگستری سمنان، باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۶ هزار و ۵۶۵ نفر شده و از بیکاری ۲ هزار کارگر جلوگیری شده است. وی افزود که با حمایت اثربخش دادگستری، ۱۹۰ واحد تولیدی افزایش ظرفیت داشته و ۴۲ واحد راکد تولیدی و صنعتی نیز احیا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از تعطیلی یک هزار و ۱۶۶ واحد تولیدی در سال گذشته

رئیس دادگستری سمنان ادامه داد: با اقدامات قضایی صورت گرفته از سوی دادگستری استان سمنان، شاهد رضایت ۶۹ درصدی مراجعین به مراجع قضایی بوده‌ایم.

وی با بیان دستاوردهای عام المنفعه دستگاه قضایی استان سمنان، اظهار کرد که ثبت ۳۶ هزار ملاقات مردمی و تسهیل در برقراری ارتباط مردم با مسئولین قضایی با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، اماکن و معابر پرتردد از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان قضایی استان سمنان در طول یک سال اخیر بوده است.

عبدالهی افزود که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند و با اقدامات صورت گرفته در محاکم و شورای حل اختلاف استان سمنان، ۵۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی به صلح یاران به سازش ختم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: خبر خوب اقتصادی: صادرات ۱۲ میلیارد دلار کالای ایرانی در بهار ۱۴۰۲

رئیس دادگستری سمنان با اشاره به نظارت مستمر بر تمامی مراجع قضایی سراسر استان به صورت رسمی و غیررسمی، افزود که ۵۳ درصد از پرونده‌های یکتا با هدف تسهیل در فرآیند دادرسی به صورت الکترونیک رسیدگی شده‌اند.

همچنین، با برگزاری ۴۵ مورد میز خدمت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، مسئولان قضایی استان سمنان توانسته‌اند در برقراری ارتباط با مردم تسهیلات لازم را ایجاد کنند.

امیدرسان، رسانه امیدخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا